Fick bevis på att träningen med killarna ger resultat…

Idag startade jag träningsdagen med Bjj på Hilti kl 12.00..

Som alltid lika kul att träffa alla där. Alla är super trevliga, där av samma anledningar och bara älskar sporten. Vill lära sig och vill dela med sig. Väldigt ödmjuka och snälla. Me like! Trivs super på Hilti.

Idag startade jag med Bjj. Jag brukar ju vara själv med killarna 😉 Men de senaste gångerna har det dykt upp lite tjejer som är med och kört sedan några år tillbaka men inte bara här hos oss utan på andra Hilti anläggningar runt om.

När vi ska para ihop oss med någon annan i samma vikt blir det automatiskt att jag och den andra tjejen kör tillsammans. Och idag skulle vi göra olika övningar så som att ta sig ifrån underläge med den andra som trycker ovanifrån UTAN att använda händer. Annan övning var att passera den andra också utan att använda händerna. Endast kropp och huvud.

Här kommer det… 😉

ALLT jag tog mig för idag, speciellt mot tjejen men även mot en del killar också gick hem 🙂 Jag lyckades få till kroppstyngden rätt, hon hade inte en chans att komma loss. Jag lyckades med mina passeringar och övningar där jag låg i underläge och skulle ta mig ut för att sedan få övertaget. Min explosivitet kom till min fördel och jag kunde hantera den vid rätt tillfälle och utnyttja situationen. Min explosivitet och styrka börjar bli till min fördel nu och jag kan hantera den bättre och vet lite NÄR jag ska använda den och inte. Jätte kul och jag får super mycket beröm och tips på att finslipa det jag gör bra.

Jag frågade hur mycket hon vägde och hennes vikt var: 60kg PRECIS som mig, typ! 😉 Så jag är helt överlycklig att jag lyckades med allt jag gjorde idag mot en tjej i samma viktklass som mig!

EFTER Bjj laddade jag om

…tog lilltjejen till skogen för att sedan ta mig in till jobbet och köra ett fyspass. Jag har känt mig lite seg i kroppen så tänkte ta det lite lugnt idag och bara köra igenom kroppen med lite lätta övningar. MEN så blev INTE fallet… Väl på plats och jag stod på crossen för att värma upp taggade jag till och det blev värsta passet. Håll till godo:

  • 10rep Armhävning på och mellan två brädor. Hopp ner och upp imellan varje rep
  • 10rep Sprawl
  • 10rep Frivändning och axelpress med cb, 16kg – Höger arm
  • 10rep Frivändning och axelpress med cb, 16kg – Vänster arm
  • 10rep Boxjumps följt utav utsträckning i höften uppe på lådan
  • 10rep Burpees

Ovanstående runda gjordes så snabbt jag bara kunde med så strikt teknik som möjligt. Efter det 1minuts vila för att sedan göra om det igen. 10st VARV totalt med just 1minuts vila mellan varje varv.

RESULTAT: Heeeelt totalt slut i heeela kroppen!!! 600reps!!! En nöjd Jannika efter detta pass kan jag säga, speciellt med PB på cb. Aldrig tränar med 16kg vikten i just denna övning! 

 

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *