Monthly Archives: mars 2013

Fys 452reps + BB!

I lördags blev det fys och rörlighetsträning i form utav Body Balance..

Jag hade två vänner med mig på träningen i fredags och jag la upp fysupplägget. Vi gjorde ”stegen”, dvs. första varvet alla övningar 1rep. Andra varvet alla övningar 2rep. Tredje varvet alla övningar 3rep osv.. Upp till 10rep per övning för att sedan gå neråt 8rep, 6rep, 4rep och till sist 2rep per övning. Vi körde följande övningar:

  • Armhävningar mellan och upp på två stepbrädor
  • Frivändning följt utav axelpress med cb – 16kg Höger arm
  • Frivändning följt utav axelpress med cb – 16kg Vänster arm
  • Boxjumps följt utav burpees
  • Armhävningar på hantlar följt utav ryggdrag (1rep bestod utav en armhävning och ryggdrag vänster och höger)
  • Sprawl följt utav höger fot till höger hand och vänster fot till vänster hand

Totalt blev det 452reps! Galet jobbigt och tungt men fasen vad skönt efteråt. Sedan hade vi endast 15minuter på oss att ladda om, ta proteindrink och byta kläder för att hinna med Body Balance passet. En gång i veckan försöker jag hinna med ett rörlighetspass. Och då brukar detta passet vara skönt att avsluta träningsveckan med :)

Fys utan Boris!!

Fys utan Boris!!

Idag fick jag pressa mig själv för att ta mig igenom dagens fyspass då Boris, min fystränare är på semester och jag hade galen huvudvärk. Inget gott tecken med huvudvärken. Många kan träna bort den men oftast blir den bara värre för mig när jag tränar. Jag körde iallafall ett medelpass då jag varit dålig i tre veckor och sedan nu varit på semester i två veckor med några dagars mellanrum. Men, för att inte skylla ifrån mig allt för mycket så kan jag inte säga annat än att det var SKIT JOBBIGT! Och att jag väger några kilon för mycket hjälpte ju inte till det hela ;) Men, upplägget blev följande:

  • 10rep Armhävningar på hantlar följt utav ryggdrag
  • 10rep Boxjumps följt utav brupees
  • 10rep Frivändning följt utav axelpress med 16kg kettle bells – Höger arm
  • 10rep Frivändning följt utav axelpress med 16kg kettle bells – Vänster arm
  • 10rep Breda armhävningar
  • 10rep Mage, omvänd fällkniv

Ovanstående gjorde jag 5varv med 60sek vila mellan varje varv. Galet trött och inte speciellt imponerad utav mig själv men dock tränade jag så får vara glad för den lilla prestationen jag genomförde idag. I morgon blir det nya tag!

Natti allihopa!

Ny sponsor: KIMURAWEAR!

Jag vill med glädje meddela att jag nu fått ny sponsor och inlett ett samarbete med KIMURAWEAR! Fighting och MMA utrustning. Ska bli kul att testa den nya utrustningen så snart de är i min ägo! :)

Detta är anledningen till varför jag gör det jag gör…

Idag öppnade jag min mail för första gången efter min semester och möts utan ett mail som gav mig ett stort leende på läpparna. Att få vara delaktig i att människor kämpar mot sina mål är helt fantastiskt. Det gör mig otroligt glad! Håll till godo…

Hej Jannika!
Jag skriver till dig för att min lilla dotter är ett riktigt Gladiatorerna-fan och framför allt ett Hyper-fan!
Hon, som annars är en försiktig tjej, blir som ett litet vilddjur när Gladiatorerna är igång och hon är tydlig med vilka som är hennes favoriter: Pansar, Hero, Bullet och framför allt Hyper.
Så fort du dyker upp i rutan får vi inte heja på någon annan än Hyper för Hyper är BÄST!
Hon har frågat flera gånger om det går att träffa Gladiatorerna på riktigt och jag har lovat att se vad jag kan göra.
Jag har letat runt på nätet efter info om vart Gladiatorträffar kan finnas och när jag försöker googla på hur man kan fiska till sig en sådan tillställning så hittar jag heller inget så min förhoppning är – kanske kan du hjälpa mig? :)

Har ni fortfarande sådana Säga hej till Gladiatorerna-träffar och om inte, kanske Lo kunde få en Idolbild med text från sin No 1 Hyper? :)

Stort tack från mig för ett kanonjobb i Gladiatorerna, det är riktigt ruskigt kul att se varje fredag och jag blir både inspirerad och motiverad att hålla fast vid min egen träning.
Sen ett tack för att du hjälper mig att få min lilla dotter att äta sin mat och sina grönsaker…
Varför?
Jo, “för det gör nog Hyper!” och hon som innan varit lite för liten i maten får nu i sig bra portioner med alla grönisar för hon har fått lära sig att bra mat gör en stor och stark och vad hon vill allra helst just nu är att bli som Hyper!
Blinkar
 
MvH Robine och Lo.