Fys 452reps + BB!

I lördags blev det fys och rörlighetsträning i form utav Body Balance..

Jag hade två vänner med mig på träningen i fredags och jag la upp fysupplägget. Vi gjorde ”stegen”, dvs. första varvet alla övningar 1rep. Andra varvet alla övningar 2rep. Tredje varvet alla övningar 3rep osv.. Upp till 10rep per övning för att sedan gå neråt 8rep, 6rep, 4rep och till sist 2rep per övning. Vi körde följande övningar:

  • Armhävningar mellan och upp på två stepbrädor
  • Frivändning följt utav axelpress med cb – 16kg Höger arm
  • Frivändning följt utav axelpress med cb – 16kg Vänster arm
  • Boxjumps följt utav burpees
  • Armhävningar på hantlar följt utav ryggdrag (1rep bestod utav en armhävning och ryggdrag vänster och höger)
  • Sprawl följt utav höger fot till höger hand och vänster fot till vänster hand

Totalt blev det 452reps! Galet jobbigt och tungt men fasen vad skönt efteråt. Sedan hade vi endast 15minuter på oss att ladda om, ta proteindrink och byta kläder för att hinna med Body Balance passet. En gång i veckan försöker jag hinna med ett rörlighetspass. Och då brukar detta passet vara skönt att avsluta träningsveckan med :)

1 Kommentar / Fys 452reps + BB!

  1. 3-Week-Diet-mow skriver:

    Aw, this was a very nice post. Taking the time and actual effort to make a great article… but what can I say… I hesitate a whole lot and don’t manage to get anything done.
    3 weeks diet plan to lose 30 pounds

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

*

Följande HTML-taggar och attribut är tillåtna: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>